mateusz_oconner

Pojazd poprzedził koncept o nazwie Takeri zaprezentowany w 2011 roku w Tokio. Wersja kombi została zaprezentowana w Paryżu. Jesienią 2014 roku na salonie w Los Angeles zaprezentowano wersję po faceliftingu. Niewielkie zmiany stylistyczne zostały uzupełnione wprowadzeniem napędu 4x4 (tylko w wersji kombi) oraz bogatszym wyposażeniem (m.in. pojawił się ekran dotykowy o przekątnej 7 cali)[8]. Zmieniono m.in. przednią atrapę chłodnicy z charakterystycznym motywem skrzydła.

Standardowo auto wyposażone jest w ABS, EBD, układ kontroli stabilności toru jazdy, układ kontroli trakcji, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, poduszki kurtynowe, czujnik ciśnienia w oponach, system i-stop, system audio, klimatyzację oraz 17-calowe aluminiowe obręcze kół. Pojazd wyposażyć można w system i-ELOOP, czyli system odzyskiwania energii z hamowania, system monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu, system monitorowania tyłu pojazdu, sterowanie światłami drogowymi, radarowy układ utrzymywania stałej prędkości, system wspomagający hamowanie, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, adaptacyjny system świateł przednich, system audio firmy BOSE, nawigację satelitarną, elektrycznie regulowane fotele, skórzaną tapicerkę, 19-calowe aluminiowe obręcze kół[10], spojlery przedni, boczne i tylny, system podświetlenia wnętrza, alarm, czujniki parkowania, światła przeciwmgielne. Wersja SKYACTIV-D to pierwszy, od ponad 60 lat, samochód wyścigowy napędzany silnikiem Diesla, który wystartował na słynnym torze Indianapolis Motor Speedway. Pod maską wyścigowego wariantu Mazdy 6 drzemie silnik wysokoprężny o pojemności 2,2-litra SKYACTIVE-D i mocy 400 KM z momentem obrotowym na poziomie 602 Nm. Co prawda auto znacząco różni się od konwencjonalnego modelu, ale zdaniem producenta ponad 50 procent podzespołów możemy znaleźć w Maździe 6 w salonie [11].

Mazda6 sedan

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Design by: DiabloDesign.eu