mateusz_oconner

Range Rover Evoque – kompaktowy samochód sportowo-użytkowy, produkowany przez firmę Land Rover pod jej luksusową marką Range Rover od 2011 roku.

Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2008 roku jako Land Rover LRX. Wersja produkcyjna od koncepcyjne różnie się jedynie detalami[1]. Samochód został bardzo pozytywnie odebrany przez prasę motoryzacyjną, ponieważ łączy luksus, dobre możliwości terenowe w mniejszej i bardziej nowoczesnej karoserii. Nie jest to klasyczny Range Rover o kanciastym nadwoziu.

11 marca 2009 roku rząd Wielkiej Brytanii przeznaczył ponad 27 milionów funtów na rzecz Land Rovera. Pieniądze przeznaczono na produkcję nowego samochodu (LRX), z zastrzeżeniem, że wytwarzanie samochodów ma się odbywać w mieście Halewood w Anglii.

Produkcję modelu rozpoczęto 4 lipca 2011 roku. Pierwsze egzemplarze trafiły do klientów we wrześniu tego samego roku. Pierwszy pojazd, który zjechał z linii produkcyjnej trafił do British Motor Industry Heritage Trust, gdzie dodano go do kolekcji. Auto ma bardzo nowoczesny design. Evoque występuje w dwóch wersjach nadwozia - 3-drzwiowej (Evoque Coupe) i 5-drzwiowej[2].

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2012 roku zaprezentowano wersję kabriolet pojazdu. Auto powstało na bazie 3-drzwiowego modelu[3].

Pod koniec 2013 roku auto przeszło delikatną modernizację na rok modelowy 2014. Do oferty dołączono 9-biegową automatyczną skrzynię biegów powstałą we współpracy z firmą ZF, a także system aktywnego napędu Active Driveline, który zmienia auto z napędem na cztery koła w przednionapędówkę przy prędkościach powyżej 35 km/h. Przy okazji do układów bezpieczeństwa dołączono system odczytywania znaków drogowych, utrzymywania na danym pasie ruchu oraz asystenta parkowania[4].

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2015 roku zaprezentowano wersję po face liftingu. Zmieniono m.in. przedni zderzak, osłonę chłodnicy (dostępną od teraz w dwóch wzorach), reflektory przednie wykonane w technologii LED oraz nowe wzory felg. We wnętrzu pojazdu zastosowano nowy system infotainment z dotykowym ekranem o przekątnej 8-cali, a także fotele i obicia drzwi. Poszerzono ofertę dostępnych tapicerek. Przy okazji wprowadzono nową, wysokoprężną jednostkę napędową znaną z Jaguara XE o pojemności 2 l i mocy 150 oraz 180 KM[5].

Range Rover Evoque w wersji trzydrzwiowej przed liftingiem

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Design by: DiabloDesign.eu