mateusz_oconner
Odsłony: 45

Volkswagen Scirocco II został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 1981 roku[3].

Prace nad pojazdem rozpoczęto w 1976 roku[3]. Pierwsza prezentacja pojazdu miała miejsce w 1981 roku w Nicei, zaś tydzień później auto zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie[2]. W stosunku do pierwszej generacji pojazdu auto zostało dopracowane pod względem aerodynamicznym[2], zmienione zostały reflektory, deska rozdzielcza, zrezygnowano z tylnych bocznych szyb zwężających się ku górze, poszerzone zostały boczne słupki i zwężone tylne, zmniejszony został prześwit oraz zastosowany tylny spojler, a także zwiększona została długość pojazdu[3].

W sierpniu 1982 roku wprowadzono silnik benzynowy o pojemności 1.8 l i mocy 112 KM, zaś trzy lata później gamę jednostek napędowych wzbogacono o szesnastozaworową wersję o mocy 139 KM.

W 1984 roku auto przeszło delikatny lifting, który obejmował usunięcie nazwy modelu z tylnej klapy oraz ulepszenie klimatyzacji. Do listy wyposażenie opcjonalnego pojazdu dodano skórzaną tapicerkę, elektryczne sterowanie szyb i elektryczne sterowanie lusterek[4].

W 1983 roku Volkswagen wprowadził na rynek amerykański wersję Wolfsburg Edition oraz jubileuszową, limitowaną wersję California Edition z okazji wyprodukowania 600-tysięcznego Scirocco.

W 1988 roku zakończono sprzedaż pojazdu w Stanach Zjednoczonych, a rok później w Kanadzie. Ostatni egzemplarz Scirocco II zszedł z taśmy produkcyjnej 10 września 1992 roku i został oznaczony numerem 291 497[4][3].

Znalezione obrazy dla zapytania scirocco mk 2

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Design by: DiabloDesign.eu