mateusz_oconner
Odsłony: 48

Łada Niva (2121) uważana jest za pierwszy samochód WAZa nie bazujący bezpośrednio na licencji FIATa. Choć trzydrzwiowe nadwozie oraz system przeniesienia napędu na 4 koła stworzony został przez inżynierów zakładów WAZ, wiele komponentów zostało przeniesionych z poprzednich modeli Łady bazujących na licencyjnych technologiach FIATa. Produkcję rozpoczęto w 1977 roku i jest kontynuowana po dzień dzisiejszy. Jedyne zmiany objęły jednostki napędowe, klapę bagażnika i wykończenie wnętrza. Początkowo auto wyposażono w gaźnikowy silnik o pojemności 1600 cm³ i mocy maksymalnej 54 kW (72 KM) znany z modelu 2107 oraz 4- lub 5-biegową skrzynię manualną. Samochód charakteryzował się stałym napędem na cztery koła przenoszonym poprzez centralny dyferencjał posiadający możliwość blokady, na przedni i tylny most. Te samochody mogły osiągnąć prędkość 130 km/h (90 km/h w terenie), spalanie utrzymywało się na poziomie 8,25 l benzyny na 100 km. Dopuszczalną masę przyczepy określono na 860 kg.

W 1993 roku model przeszedł face lifting. Zmodernizowano tylną część nadwozia. Wprowadzono także nową jednostkę napędową o pojemności 1700 cm³ i z pojedynczym wtryskiem paliwa sterowanym przez komputer marki Bosch znanym dobrze z samochodów produkcji koncernu GM. Na niektórych rynkach oferowano także wysokoprężny silnik Peugeota o pojemności 1900 cm³ oraz kilka innych mniejszych jednostek Diesla montowanych na indywidualne zamówienie (patrz specyfikacja modelu 21215).

Od 2006 roku model ten produkowany jest pod nazwą Łada 4x4. Zmiana ta nastąpiła, gdyż koncern General Motors (współproducent modelu Chevrolet Niva) stał się właścicielem praw do nazwy „Niva”.

Znalezione obrazy dla zapytania łada niva

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Design by: DiabloDesign.eu