mateusz_oconner

BMW serii 5 VII zadebiutowało jesienią 2016 roku jako następca produkowanego od 7 lat poprzednika.

Samochód trafił do produkcji w lutym 2017 roku z kodem fabrycznym G30. Samochód (w wersji BMW 520d Efficient Dynamics Edition) osiągnał współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego równy 0,22, co czyni je najbardziej opływową, seryjnie produkowaną limuzyną.

Auto stworzono na nowej modułowej platformie podłogowej Clar, wykorzystaną wcześniej przez największą limuzynę BMW, model G11. Stworzono również odmiany hybrydowe typu plug-in, zarówno na bazie limuzyny, jak i kombi, pod nazwą 530e iPerformance, które wyposażono w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę.

Początkowo samochód oferowany był z silnikami 520d, 530d, 530i, 540i. Następnie w marcu 2017 do gamy jednostek dołączył najmocniejszy motor M550i, hybryda plug-in 530e o łącznej mocy 252 KM oraz model 520d EED o zmniejszonym współczynniku oporu powietrza. Najnowsze silniki: 525d, 540d, M550d dostępne są od lipca 2017. Podczas 87. Salonu Samochodowego w Genewie premierę miała odmiana kombi, która trafiła do oferty w maju bieżącego roku. W tym samym miesiącu, co odmianę Touring zaprezentowano chińską wersję G38, której rozstaw osi zwiększono 133 mm względem europejskiego wariantu.

Standardowe wyposażenie obejmuje liczne systemy z zakresu wspomagania kierowcy – asystent wymijania i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku, asystent zmiany pasa ruchu i utrzymania toru jazdy (działa do prędkości 210 km/h), a także inteligentny tempomat. Auto posiada również funkcję zdalnego parkowania za pomocą smartfona[73]. We wszystkich wersjach (z wyjątkiem 520d) seryjnie montowana jest 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów[74].

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
mateusz_oconner

Range Rover Evoque – kompaktowy samochód sportowo-użytkowy, produkowany przez firmę Land Rover pod jej luksusową marką Range Rover od 2011 roku.

Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2008 roku jako Land Rover LRX. Wersja produkcyjna od koncepcyjne różnie się jedynie detalami[1]. Samochód został bardzo pozytywnie odebrany przez prasę motoryzacyjną, ponieważ łączy luksus, dobre możliwości terenowe w mniejszej i bardziej nowoczesnej karoserii. Nie jest to klasyczny Range Rover o kanciastym nadwoziu.

11 marca 2009 roku rząd Wielkiej Brytanii przeznaczył ponad 27 milionów funtów na rzecz Land Rovera. Pieniądze przeznaczono na produkcję nowego samochodu (LRX), z zastrzeżeniem, że wytwarzanie samochodów ma się odbywać w mieście Halewood w Anglii.

Produkcję modelu rozpoczęto 4 lipca 2011 roku. Pierwsze egzemplarze trafiły do klientów we wrześniu tego samego roku. Pierwszy pojazd, który zjechał z linii produkcyjnej trafił do British Motor Industry Heritage Trust, gdzie dodano go do kolekcji. Auto ma bardzo nowoczesny design. Evoque występuje w dwóch wersjach nadwozia - 3-drzwiowej (Evoque Coupe) i 5-drzwiowej[2].

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2012 roku zaprezentowano wersję kabriolet pojazdu. Auto powstało na bazie 3-drzwiowego modelu[3].

Pod koniec 2013 roku auto przeszło delikatną modernizację na rok modelowy 2014. Do oferty dołączono 9-biegową automatyczną skrzynię biegów powstałą we współpracy z firmą ZF, a także system aktywnego napędu Active Driveline, który zmienia auto z napędem na cztery koła w przednionapędówkę przy prędkościach powyżej 35 km/h. Przy okazji do układów bezpieczeństwa dołączono system odczytywania znaków drogowych, utrzymywania na danym pasie ruchu oraz asystenta parkowania[4].

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2015 roku zaprezentowano wersję po face liftingu. Zmieniono m.in. przedni zderzak, osłonę chłodnicy (dostępną od teraz w dwóch wzorach), reflektory przednie wykonane w technologii LED oraz nowe wzory felg. We wnętrzu pojazdu zastosowano nowy system infotainment z dotykowym ekranem o przekątnej 8-cali, a także fotele i obicia drzwi. Poszerzono ofertę dostępnych tapicerek. Przy okazji wprowadzono nową, wysokoprężną jednostkę napędową znaną z Jaguara XE o pojemności 2 l i mocy 150 oraz 180 KM[5].

Range Rover Evoque w wersji trzydrzwiowej przed liftingiem

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
mateusz_oconner

Wznowienie produkcji modelu Camaro zapowiedziano samochodem koncepcyjnym podczas targów motoryzacyjnych w Detroit 9 stycznia 2006 roku[4]. Stylistycznie pojazd został zaprojektowany tak, aby przypominał pierwowzór z lat 60. Nawiązują do niego m.in. linia boczna oraz skrzela tylnych paneli, duża maska w kształcie litery V[5].

W 2011 roku zaprezentowano najmocniejszą wersję Chevroleta Camaro - ZL1. Pojazd wyposażony został w silnik wspomagany kompresorem w układzie V8 o pojemności 6.2 l i mocy 580 KM oraz 754 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód wyróżnia się m.in. przeprojektowanym przednim zderzakiem, maską silnika z dodatkowym "garbem", spojlerem tylnej klapy oraz tylnym dyfuzorem z czterema końcówkami układu wydechowego[6].

Model 2012 posiada drobne zmiany stylistyczne m.in tylne klosze lamp zostały ze sobą scalone. W tylne zostały wmontowane panele LED. Modyfikacja ta została wprowadzona jedynie na rynek europejski.

W marcu 2013 roku auto przeszło face lifting. Zmieniono m.in. przód i tył pojazdu. Zabudowano stare okrągłe przednie lampy, które w połączeniu z subtelnym wlotem powietrza poszerzają optycznie nadwozie Camaro V. Z tyłu pojazdu zastosowano zespolone lampy tylne. Przy okazji liftingu wzbogacono listę wyposażenia o kolorowy wyświetlacz HUD, kolorowy ekran systemu informacyjnego, sportowe fotele Recaro oraz pakiet Blue Interior Accent Trim z niebieskimi elementami wykończenia[7].

Znalezione obrazy dla zapytania Camaro 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna