mateusz_oconner

Pojazd poprzedził koncept o nazwie Takeri zaprezentowany w 2011 roku w Tokio. Wersja kombi została zaprezentowana w Paryżu. Jesienią 2014 roku na salonie w Los Angeles zaprezentowano wersję po faceliftingu. Niewielkie zmiany stylistyczne zostały uzupełnione wprowadzeniem napędu 4x4 (tylko w wersji kombi) oraz bogatszym wyposażeniem (m.in. pojawił się ekran dotykowy o przekątnej 7 cali)[8]. Zmieniono m.in. przednią atrapę chłodnicy z charakterystycznym motywem skrzydła.

Standardowo auto wyposażone jest w ABS, EBD, układ kontroli stabilności toru jazdy, układ kontroli trakcji, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, poduszki kurtynowe, czujnik ciśnienia w oponach, system i-stop, system audio, klimatyzację oraz 17-calowe aluminiowe obręcze kół. Pojazd wyposażyć można w system i-ELOOP, czyli system odzyskiwania energii z hamowania, system monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu, system monitorowania tyłu pojazdu, sterowanie światłami drogowymi, radarowy układ utrzymywania stałej prędkości, system wspomagający hamowanie, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, adaptacyjny system świateł przednich, system audio firmy BOSE, nawigację satelitarną, elektrycznie regulowane fotele, skórzaną tapicerkę, 19-calowe aluminiowe obręcze kół[10], spojlery przedni, boczne i tylny, system podświetlenia wnętrza, alarm, czujniki parkowania, światła przeciwmgielne. Wersja SKYACTIV-D to pierwszy, od ponad 60 lat, samochód wyścigowy napędzany silnikiem Diesla, który wystartował na słynnym torze Indianapolis Motor Speedway. Pod maską wyścigowego wariantu Mazdy 6 drzemie silnik wysokoprężny o pojemności 2,2-litra SKYACTIVE-D i mocy 400 KM z momentem obrotowym na poziomie 602 Nm. Co prawda auto znacząco różni się od konwencjonalnego modelu, ale zdaniem producenta ponad 50 procent podzespołów możemy znaleźć w Maździe 6 w salonie [11].

Mazda6 sedan

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
mateusz_oconner

Kia Stingersamochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez południowokoreański koncern motoryzacyjny Kia Motors od 2017 roku.

Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit na początku 2017 roku[2]. Auto bazuje na zaprezentowanym w 2011 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie samochodzie koncepcyjnym Kia GT[4]. Pojazd został zaprojektowany w europejskim studiu stylistów marki kierowanym przez Petera Schreyera[2].

Samochód zbudowany został na bazie płyty podłogowej wykorzystanej do budowy modelu Genesis G80[3].

Auto nawiązuje stylistycznie do pojazdów Gran Turismo. Przednia część pojazdu wyróżnia się m.in. pionowymi otworami w zderzaku, które mają dostarczać powietrza do chłodzenia układu hamulcowego marki Brembo, a także dwoma małymi wlotami powietrza na pokrywie silnika. Ostro zakończona tylna bryła karoserii wyposażona została w cztery owalne końcówki układu wydechowego oraz dyfuzor[5].

Układ jezdny pojazdu zaprojektowany został przez Alberta Biermanna, który wcześniej opracowywał pojazdy serii M dla BMW[5]. Wersja z napędem na tylną oś wyposażona została standardowo w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Wersje z napędem na cztery koła otrzymały system dynamicznego rozdziału momentu obrotowego między kołami - Torque Vectoring, który monitoruje przyczepność poszczególnych kół, i w zależności od potrzeby automatycznie dostosowuje wielkość momentu obrotowego, które trafia do każdego z kół[5].

Podobny obraz

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
mateusz_oconner

Škoda Superbsamochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG pod czeską marką Škoda Auto od 2001 roku. Od 2015 roku produkowana jest trzecia generacja pojazdu.

Pojazd został zbudowany na bazie niemieckiej płyty podłogowej koncernu Volkswagen AG oznaczonej symbolem MQB, która wykorzystana została do zbudowania m.in. Volkswagena Passata B8[19]. Kilka elementów designu zostało przejętych z koncepcyjnego modelu VisionC. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji pojazdu samochód jest typowym liftbackiem. Nie posiada innowacyjnego systemu otwierania bagażnika, który okazał się zbyt drogi w produkcji[18].

Pod koniec maja 2015 roku zaprezentowano pierwsze zdjęcia wersji kombi pojazdu. Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu[20].

Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2015 roku zaprezentowano także wersję ekologiczną pojazdu o nazwie GreenLine. Samochód napędzany jest wysokoprężnym silnikiem 1.6 TDI o mocy 120 KM, który charakteryzuje się niskim spalaniem[21].

Wyposażenie podstawowej wersji Active obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, system ABS z ESP, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, MKB, TPM, elektroniczny hamulec ręczny, elektryczne sterowanie szyb, ogrzewane oraz elektrycznie sterowane lusterka, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezdotykowego otwierania bagażnika, czujniki parkowania, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb tylnych oraz szyby tylnej, komputer pokładowy, trójramienną skórzaną kierownicę, światła przeciwmgłowe, adaptacyjny tempomat z funkcją ruszania w korkach[22] oraz tylne światła wykonane w technologii LED, a także 8-głośnikowy system audio wyposażony w radio CD/MP3/USB/AUX wyposażony w 5-calowy wyświetlacz dotykowy.

W zależności od wersji wyposażenia pojazdu wyposażony może być m.in. reflektory biksenonowe z funkcją adaptacji świateł AFS oraz światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, elektrycznie składane lusterka boczne z funkcją ściemniania i pamięci ustawień oraz oświetleniem drzwi, elektrycznie regulowany fotel pasażera oraz kierowcy z funkcją pamięci, funkcję inteligentnego włączania i zmiany świateł, wielofunkcyjną kierownicę, bezkluczykowy system dostępu do pojazdu, czujniki parkowania, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, system adaptacyjnego zawieszenia, ogrzewane i wentylowane przednie fotele oraz tylna kanapa, system utrzymywania pojazdu na danym pasie ruchu, system automatycznego parkowania, trzystrefową klimatyzację, elektryczne sterowanie dachu[23][24], funkcję monitorowania martwego pola, 8-głośnikowy system audio Standard doposażony m.in. w 6,5-calowy ekran dotykowy oraz Bluetooth, a także 12-głośnikowy system audio oraz skórzaną tapicerkę i system nawigacji satelitarnej w podstawowej wersji z 6,5-calowym ekranem dotykowym oraz dwoma gniazdami SD, a także w wersji rozszerzonej o 8-calowy ekran dotykowy, nawigację 3D, dostęp do sieci LTE z WiFi, dysk twardy oraz DVD i tuner TV.

 

Škoda Superb III

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
mateusz_oconner

Szósta generacja flagowego modelu marki Porsche - 911 produkowana od 2011 roku. Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie 15 września 2011 roku.

Porsche 911 dostępne jest w wersjach: 911 Carrera, 911 Carrera S, 911 Carrera Cabriolet, 911 Carrera S Cabriolet, 911 Carrera 4 (napęd na 4 koła), 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4 Cabriolet, 911 Carrera 4S Cabriolet i 911 GT3. Jako ostatnie, do gamy dołączyły wersje 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet. Samochody te pokazano po raz pierwszy we wrześniu 2013 roku[1].

Porsche 911 (991) GT3 to udoskonalona i mocniejsza wersja Carrery. Samochód posiada silnik typu boxer o pojemności 3.8 l, który produkuje 475 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 3,5 s i rozpędza się do 315 km/h.

W 2013 roku zapowiedziano, że producent chcąc uczcić złoty jubileusz planuje stworzyć dokładnie 1 963 egzemplarze specjalnej edycji Porsche 911 Carrera S. Samochód został zaprezentowany na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2013 (w tym samym miejscu debiutował pierwszy model 911 w 1963 roku)[2]. Także w 2013 roku Porsche stworzyło specjalną wersję, która ma uczcić 5 milionów fanów marki na Facebooku[3].

W styczniu 2014 roku na salonie NAIAS w Detroit Porsche zaprezentowało 911 w wersji Targa (dwie odmiany napędowe 4 i 4S, a więc wyłącznie z napędem na obie osie), czyli ze zdejmowaną częścią dachu znajdującą się nad fotelami. Samochód nawiązuje do klasycznego Porsche 911 Targa z 1965 roku, z tą różnicą, że dach składany jest automatycznie (chowa się pod podnoszoną tylną szybą)[4].

Rok później, w styczniu 2015 roku debiutowało 911 Targa 4 GTS. To najmocniejsza odmiana tej wersji nadwoziowej. Samochód posiada napęd wszystkich kół i silnik o mocy 430 KM.[5]

Obecnie Porsche pracuje nad ekstremalną odmianą GT3 RS, która będzie napędzana motorem o pojemności 4,0 l współpracującym z 7-stopniową przekładnią PDK. GT3 RS ma mieć moc 500 KM i moment obrotowy 460 Nm[6].

W 2012 roku samochód zdobył tytuł World Performance Car of the Year[7].

We wrześniu 2015 roku na salonie we Frankfurcie zaprezentowano wersję po liftingu. Poza zmianami stylistyczny w samochodzie pojawił się nowy silnik - jest to trzylitrowy, podwójnie doładowany boxer o sześciu cylindrach. W podstawowej wersji motor rozwija 370 KM i 450 Nm. Carrera S może pochwalić się mocą 420 KM i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm (20 KM i 60 Nm więcej w stosunku do poprzednika)[8].

Pod koniec 2017 roku Porsche zaprezentowało nowy wariant 911, oznaczony literką T. Auto opracowano z myślą o motoryzacyjnych purystach. Inspiracją dla nowej wersji było legendarne 911 T z 1968 roku. Współczesny model napędza 3-litrowy silnik twin-turbo, z którego inżynierowie zdołali wykrzesać 370 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z 7-biegową skrzynią ręczną lub automatem PDK o tej samej liczbie przełożeń. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,5 s lub 4,2 s (w przypadku PDK), a prędkość maksymalna wynosi 293 km/h. Wyposażenie standardowe obejmuje sportowy mechanizm różnicowy, a także sportowe zawieszenie PASM. W stosunku do bazowej wersji, 911 T pozbawione zostało m.in. materiałów izolacyjnych, co pozwoliło na redukcję masy do 1425 kg. Ceny katalogowe w Polsce w momencie debiutu rozpoczynały się od 536 115 zł[9].

Porsche 911 (991)

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna